ما، «جمعی از هواداران چپ ضدامپریالیست ایران»، هموطنان عزیز را به شرکت در مراسم تاریخی تشییع پیکر و ادای احترام به رهبر فقید انقلاب فرا میخوانیم.
تجاوز امپریالیستی آمریکا و اسرائیل به خاک کشورمان در اسفندماه ۱۴۰۴، قتل رهبر انقلاب و مسئولین سیاسی و فرماندهان عالی نظامی و متعاقب آن، به خاک و خون کشیدن هزاران شهروند ایرانی، همه نشان داد که تضاد انقلاب اسلامی ایران با امپریالیسم یک تضاد آشتیناپذیر است.
اما، علیرغم این تجاوز جنایتکارانه، مردم و نظام سیاسی ایران مقاومتی دلیرانه را به نمایش گذاشتند و سیلی محکمی به گوش متجاوزان نواختند و تحسین آزادگان جهان را بر انگیختند. امپریالیسم در این مرحله از تهاجمش به کشورمان با یک رسوایی بیسابقه در سطح جهان روبرو شد. نتیجهٔ جنگ ۳۹ روزه برای آمریکا و متحدان گوش بهفرمانش، همراه با شکست نظامی و استراتژیک در منطقه و جهان بود. متجاوزان نهتنها به هیچ یک از اهداف اصلی اعلام شده خود نرسیدند، بلکه با نتایجی کاملاً خلاف انتظار روبهرو گشتند. ایرانی که قرار بود با این حملهٔ ضربتی از پای درآید، ضدامپریالیستتر و قویتر شد.
اکنون در گرگ و میش جنگ و تفاهم، همچنان باید هوشیار بود که تجاوزی دوباره ایران را غافلگیر نکند. امروز، باید علاوه بر حفظ و تقویت توانمندی دفاع نظامی، به راهها و اشکالی نو از مقاومت علیه سلطهٔ امپریالیسم اندیشید و به آن پرداخت. غربگرایان و کجاندیشانی که زمینههای شورشها و وقایع دردناک دیماه ۱۴۰۴ را در داخل کشور رقم زدند، و پیام ضعف و ناتوانی به دشمنان خارجی ارسال نمودند، همچنان یک خطر وجودی برای استقلال و انسجام داخلی میان آحاد ملت و حاکمیت ملی هستند. هنوز واگویههایی چون غروب هستهای و طلوع نفتی از بلندگوها شنیده میشود. هنوز تیولداران فاسد پتروشیمیها، فولادها، معادن، و بانکها منافع خود را در نزدیکی و همپوشانی با منافع بزرگ سرمایهداران جهانخوار جستوجو میکنند.
در پیام اخیر رهبر انقلاب، آیت الله سیدمجتبی حسینی خامنهای، پیرامون تفاهمنامهٔ میان ایران و آمریکا نکتهای مهم مستور است که باید به آن توجه کرد: «بنده علیالاصول نظر دیگری داشتم ولی از باب تعهّدی که رئیسجمهور محترم بهعنوان رئیس شورای عالی امنیّت ملّی از طرف خود و سایر اعضا در پاسداشت حقوق ملّت ایران و جبههٔ مقاومت به بنده دادند و تصریح به قبول مسئولیت آن نمودند، اجازهٔ آن را صادر نمودم. از این لحظه، ما یعنی شما ملت سرافراز و این خادم ناچیز، منتظر تحقّق شروط گفتهشده خواهیم بود.» ایشان در ضمیر «ما» خود را بیواسطه در کنار مردم قرار میدهند و دولتمردان و مسئولین اجرایی کشور را برای پاسخگویی تصمیمات و اعمالشان متعهد می کنند!
امروز، مبارزه علیه چشم اسفندیار کشور ــــ فساد و ناکارآمدیهای اقتصادی ــــ از یک سو، و مبارزه علیه آنهایی که تصوری واژگون از واقعیتهای جهان دارند، از سوی دیگر، به یک مبارزه و جنگ وجودی تمامعیار برای بقای میهن و نظام برخاسته از انقلاب اسلامی ایران بدل شده است. مآلاً، این مبارزه برای پژمردن و مندرس ساختن جبههٔ غربگرایان در داخل، بدون وحدت و اتحاد مؤثر نیروهای اصیل انقلاب، آحاد مردم مبعوث شده و رهبری جوان انقلاب، میسر نخواهد شد. عمران، آبادانی و توسعهٔ ایران مشروط به عبور از این مانع سخت داخلی خواهد بود.
مراسم وداع و بدرقهٔ پیکر رهبر شهید انقلاب اسلامی ایران توسط بزرگترین بخشها و اقشار جامعه یک فرصت تاریخی برای تمام هموطنانی است که همچنان دل در گرو آبادانی میهن و آرمانهای انقلاب دارند. حضور عظیم و میلیونی مردم در مراسم تشییع پیکر رهبر شهید، یک نقطهٔ عطف در تاریخ انقلاب اسلامی و حامل پیامی قدرتمند و امیدبخش برای ملتهای آزاده در منطقه و جهان نیز هست. پیام روشن این مراسم باشکوه، یک «نه» قاطع به تمام مظاهر سلطهٔ خارجی و شیفتگان داخلی آن خواهد بود.
در سرزمین کهن و تاریخی ما، ندای شهیدان زندهتر و گویاتر از صدای زندگان بوده است. شهید بزرگ انقلاب اسلامی ایران، آیتالله سیدعلی خامنهای، نوری بود که در این زمهریر تاریک، خانه را روشن کرد و درخشید و رفت.
کسی را بدین مایه ارزندگیست
که مرگش گشایندهٔ زندگیست